Aan de slag als secretaris

Als nieuwe secretaris komt er veel op je af. Wij helpen je graag verder, Sportlink is er tenslotte voor de verenigingen.  Als secretaris kun je gebruik maken van allerlei tools in Sportlink Club om zo je vrijwilligerswerk leuker en gemakkelijker te maken. Jouw vereniging beschikt over Sportlink Club waarin de volledige ledenadministratie wordt bijgehouden.

Waar ligt de focus, wat zijn de taken als secretaris en in hoeverre kan Sportlink Club je daarin helpen?

24/7 support voor uw verening

Sportlink is er om je te helpen. Zodra je er niet helemaal uit komt, kun je ons per telefoon bereiken. Maar wellicht biedt het Support Center al antwoord op je vraag. Daar vind je alle handleidingen en een online community waar je informatie met andere penningmeesters kunt delen.

Ga naar Support Center

Bel: 088-7700500

Community met medebestuurders

Help andere verenigingen of laat u helpen door andere clubs. Deel goede ideeën.

Ga naar onze community pagina

Verantwoordelijkheden

Welke taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden neem je daadwerkelijk over van de vorige secretaris? We hebben hier allerlei algemene taken van de secretaris voor het gemak op een rijtje gezet. Wij kunnen niet in de agenda van de vereniging kijken, pin je daarom niet vast op deze takenlijst maar zie het vooral als een richtlijn.

Zodra je start als secretaris is het goed allereerst het volgende na te gaan:

  • Welke processen lopen er met betrekking tot de taken waar je mee aan de slag gaat?
  • Is de aftredende secretaris bij met de werkzaamheden of is er een achterstand die ingelopen moet worden? Een goede overdracht scheelt enorm veel werk.

Heb je antwoord en duidelijkheid op bovenstaande vraagstukken? Dan kun je aan de slag met het organiseren van de benodigde administratie in Sportlink Club.


Van start

Ben je nog niet bekend met Sportlink Club?

Sportlink Club biedt allerlei mogelijkheden om de administratie eenvoudig op orde te houden. Het is van belang de basis goed in te richten, want als dat goed georganiseerd is, heb je daar langdurig profijt van. We zetten de eerste stappen voor een goede organisatie van de ledenadministratie alvast voor je op een rij:

Wedstrijdzaken

 

Ben je als secretaris ook verantwoordelijk voor wedstrijdzaken? Dan hebben we een uitgebreide handleiding voor je klaar staan!


Kom je er niet uit?

Sportlink is er om je te helpen. Zodra je er niet helemaal uit komt, kun je ons per telefoon bereiken. Maar wellicht biedt het Support Center al antwoord op je vraag. Daar vind je alle handleidingen en een online community waar je informatie met andere bestuursleden kunt delen.


Kom naar onze inloopavonden voor persoonlijke uitleg

We organiseren regelmatig workshops bij ons op kantoor.

Check hier op welke data de workshops gegevens worden. Inschrijven is uiteraard gratis.

Aanmelden? Mail dan naar workshop@sportlink.com

Neem contact op

Sportlink actueel

22 juli, 2019

Goed van start met het mediapakket

Heeft ook jouw vereniging besloten met een mediapakket aan de slag te gaan? Dan gaan wij je helpen met een vliegende start! Je kunt één-op-één afspraken via Skype inplannen waar je uitleg krijgt over het mediapakket. Je kunt ook klassikale… Meer lezen

19 juni, 2019

Een vernieuwd aanmeldformulier voor voetbalclubs

Zodra nieuwe leden zich aanmelden, dient er een en ander op de achtergrond te gebeuren. Onder andere de administratie moet in orde zijn, want pas dan kan het nieuwe lid ook daadwerkelijk in een team gaan voetballen. Met het vernieuwde… Meer lezen

17 juni, 2019

Het Sportlink voorzitterscongres – de terugblik

Vrijdag 7 juni was het zover, het voorzitterscongres op de KNVB Campus in Zeist. Tussen 12:30 en 17:00 kwamen ruim 100 bestuurders bij elkaar. Ontzettend leuk om te zien hoe deze clubbestuurders meteen vanaf de start aan het werk werden… Meer lezen