Het programma van het hele gezin in de app.

Veel ouders gebruiken de app voornamelijk om te kunnen zien waar, hoe laat en tegen wie hun kinderen moeten spelen. Op basis van het wedstrijdprogramma delen ouders tenslotte toch een beetje het weekend in. Maar ja, het werd in de app best ingewikkeld als je zelf ook nog speelt, als je vrijwilligerswerk doet, als een van je kinderen bij een andere club speelt, of bij 2 clubs. En dan nog de leeftijden. Jonger dan 16? Dan mogen ze (bij wet bepaald) hun informatie niet aanpassen. Of ze hebben nog geen eigen mailadres. Dat heeft niet alleen jullie hoofdbrekens gekost. Maar ook ons. Maar het is opgelost! Lees je mee?

Alles in één oogopslag

Laten we beginnen met het eindresultaat. Het idee achter deze vernieuwing in de app is dat een ouder altijd de informatie, zoals het wedstrijdprogramma, van de kinderen kan inzien. Dat is waar het bij veel ouders dan ook om gaat. Alles in je ‘persoonlijke omgeving’ in de app! Extra handig is dat ouders in de app ook namens de kinderen acties kunnen uitvoeren. Denk hierbij aan de aanwezigheid bij een wedstrijd of het meerijden.

Ben je als ouder zelf ook speler? Hoe zit het dan met jouw wedstrijdprogramma en dat van je kinderen? Je ziet je eigen programma én het programma van je kinderen alsnog in één oogopslag in de app staan. Alles netjes onder elkaar met de naam van jouw kinderen erbij. Wil je alleen je eigen programma zien? Je kunt zelf kiezen welke programma’s je wel of niet ziet door simpelweg een vinkje aan of uit te zetten in de app.

In de afbeeldingen zie je een voorbeeld van de app. De ouder van Thijs ziet zowel het eigen programma als het programma van het kind Thijs in één oogopslag in app staan. Ziet er netjes uit toch?!

Hoe werkt dat dan?

We hoeven vast niet te vragen of je dit ook graag zo wil zien. We leggen je graag uit hoe je dat kan doen. Let op: Veel kan je zelf, sommige dingen moeten echt door de ledenadministratie gedaan worden. Uiteindelijk is alles afhankelijk van het mailadres dat je gebruikt voor de app. Ben je speler, dan moet dat adres in de ledenadministratie van de club opgeslagen worden. De app herkent je automatisch en je krijgt vanzelf jouw informatie. Bij elk lid kan de ledenadministratie ook een extra mailadres vastleggen (dat heet “ouder/verzorger 1”) waarmee we ‘gezinsleden’ samenvoegen. Concrete voorbeelden:

  • Je kind is jonger dan 16 en heeft geen eigen mailadres. Gebruik dan jouw mailadres als hoofdmailadres én laat jouw mailadres bij ‘ouder/verzorger 1’ opslaan. Je kan dan de app namens je kind beheren.
  • Je kind is ouder dan 16 en/of heeft een eigen mailadres. Leg dan het mailadres van je kind vast in de ledenadministratie én laat jouw mailadres bij ‘ouder/verzorger 1’ opslaan. Jullie kunnen dan beide inloggen in de app. (je kind ziet alleen zijn of haar info, jij alles)
  • Je wil je kinderen (of kleinkinderen/vrienden) wel volgen maar je hoeft het programma niet in jouw programma te zien, dan kan je ze makkelijk volgen door Favorieten te gebruiken. Zoek het team of de speler op en maak deze favoriet met het sterretje naast de naam.

Heb je bovenstaande gedaan maar gaat het nog niet goed? Of ben je ook leider van een team? Lees dan hieronder de veelgestelde vragen. Dan weten we zeker dat je eruit komt.


Veel gestelde vragen over de app

We krijgen regelmatig vragen over de app. ‘Ik kan mijn kinderen niet in de app zien’ en ‘Ik ben teammanager van het team van mijn zoontje, hoe kan ik de app gebruiken?’ Maar ook van clubs: ‘Hoe moeten we de gegevens van ouders vastleggen in de administratie van de vereniging?’ We hebben een aantal vragen én antwoorden voor je op een rijtje gezet. Hopelijk staat jouw vraag ertussen.

Je kunt, of je nou wel of geen lid van de vereniging van je kind bent, altijd informatie over je kind in de app terugzien. De voorwaarde hiervoor is één belangrijke: de vereniging waar jouw kind lid is, dient jouw e-mailadres in de ledenadministratie vast te leggen. Zie jij je kinderen dus niet in de app staan? Bel dan even naar de club en vraag of zij JOUW e-mailadres goed willen vastleggen.

Geef aan je vereniging vooral de link van deze pagina mee zodat de club weet hoe ze het mailadres van de ouder(s) moeten vastleggen.

Je ziet wedstrijden van je kind nu inderdaad twee keer verschijnen. De wedstrijd is zichtbaar in het programma van je kind en de wedstrijd is zichtbaar in je eigen programma (programma van de ouder). Dit gaan wij overigens aanpassen in de app zodat je in je programma maar één keer de wedstrijd van je kind zal zien.

Kortom, voor nu is het dus even zo dat je inderdaad twee keer de wedstrijd van je kind ziet. Maar zoals gezegd gaan we dit aanpassen. Meer uitleg vind je op deze pagina.

Als je teammanager van een team bent, dient de vereniging jou ook daadwerkelijk als Teammanager in de ledenadministratie te registreren. Pas dan heb je in de app alle rechten die je nodig hebt om je rol als Teammanager uit te kunnen voeren.

De vraag is allereerst: ben je zelf ook lid van de vereniging? Zo ja, dan kan de vereniging jou als persoon in de ledenadministratie teammanager maken van het team van je kind. Ben je zelf geen lid van de vereniging? Dan dient de vereniging jou als bondslid in de administratie van de club te registreren. Want alleen als bondslid kun je de rol Teammanager krijgen zodat jij het nodige in de app kunt doen.

Bel in beide gevallen dus altijd even naar de club om bovengenoemde met ze af te stemmen. Zodra de club jou als Teammanager aan het team heeft toegevoegd, kun jij alles als Teammanager in de app doen.

Deze vraag wordt veel gesteld. Kinderen jonger dan 16 jaar, kunnen gegevens in de app niet zelf wijzigen. Ouders kunnen dit wel. Dit kan als volgt:

Je dient in de app in te loggen. Vervolgens kun je onder ‘Instellingen > Mijn kinderen’ de gegevens van je kind(eren) beheren. Zie je onder de optie ‘mijn kinderen’ niets staan? Geen zorgen, je club dient in dit geval allereerst eea in de administratie aan te passen zodat jij de gegevens in de app kunt beheren. Je kunt het volgende doen:

  1. Neem contact op met de club en vraag de ledenadministratie het volgende: De ledenadministrateur van de vereniging dient bij de persoonsgegevens van het lid een e-mailadres in het veld ‘E-mail ouder/verzorger 1’ eveneens in te voeren.
  2. Zodra de vereniging het e-mailadres heeft toegevoegd, kun je als ouder/verzorger in de app naar het menu Instellingen > Mijn kinderen gaan.
  3. Tik hier het betreffende kind aan en wijzig de gegevens.

Veel ouders gebruiken de app om te kunnen zien waar, hoe laat en tegen wie hun kinderen moeten spelen. Op basis van het wedstrijdprogramma delen ouders tenslotte toch een beetje het weekend in. Toch komen er vanuit ouders regelmatig vragen dat ze de kinderen niet in de app kunnen zien. De oorzaak hiervan is vaak terug te vinden in de basis, bij de ledenadministratie van de vereniging. Wat kan de club nu doen om ervoor te zorgen dat ouders de app goed kunnen gebruiken? Uitleg voor de clubs vind je op deze pagina.