De taken van een penningmeester

De algemene taken van de penningmeester. Om je enigszins op weg te helpen, zetten we ze allemaal op een rijtje zodat je weet wat er zoal op je bord komt te liggen. Per vereniging verschillen de concrete taken van de penningmeester, wij hebben de taken die over het algemeen naar voren komen voor je opgesomd.

De penningmeester

  • Draagt er, samen met overige bestuursleden, zorg voor het opstellen en uitvoeren van het verenigingsbeleid
  • Vergadert tweewekelijks met het verenigingsbestuur
  • Beheert de geldmiddelen
  • Verzorgt de administratie van de inkomsten en uitgaven
  • Stuurt rekeningen uit voor contributies, opleidingsbijdragen en boetes
  • Begeleidt en beheert de financiën van de commissies
  • Onderhoudt contact met inkopers paviljoen en kasbeheerder
  • Onderhoudt contact met de ledenadministratie
  • Doet de betalingen namens de vereniging
  • Maakt facturen op
  • Maant leveranciers aan
  • Onderhoud eventueel contact met incassobureau
  • Bereid bestuursvergaderingen en Algemene Ledenvergaderingen voor (o.a. het afleggen van verantwoording voor de balans en begroting van de vereniging)
  • Verzorgt de contacten met het administratiekantoor t.a.v. de begroting en de  salarisadministratie
  • Vraagt subsidies aan

introductie-penningmeesters-hero-visual

Op de hoogte blijven van nieuwe features, updates en evenementen?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief


Inschrijven