Veel ouders gebruiken de app voornamelijk om te kunnen zien waar, hoe laat en tegen wie hun kinderen moeten spelen. Op basis van het wedstrijdprogramma delen ouders tenslotte toch een beetje het weekend in. Maar ja, het werd in de app best ingewikkeld als je zelf ook nog speelt, als je vrijwilligerswerk doet, als een van je kinderen bij een andere club speelt, of bij 2 clubs. En dan nog de leeftijden. Jonger dan 16? Dan mogen ze (bij wet bepaald) hun informatie niet aanpassen. Of ze hebben nog geen eigen mailadres. Dat heeft niet alleen jullie hoofdbrekens gekost. Maar ook ons. Er is een fijne oplossing! Lees je mee?

 

Alles in één oogopslag

Laten we beginnen met het eindresultaat. Het idee  is dat een ouder altijd de informatie, zoals het wedstrijdprogramma, van de kinderen kan inzien. Dat is waar het bij veel ouders dan ook om gaat. Extra handig is dat ouders in de app ook namens de kinderen acties kunnen uitvoeren. Denk hierbij aan de aanwezigheid bij een wedstrijd of het wijzigen van de spelersfoto.

Ouder en zelf ook speler?

Hoe zit het dan met jouw wedstrijdprogramma en dat van je kinderen? Je ziet je eigen programma én het programma van je kinderen alsnog in één oogopslag in de app staan. Alles netjes onder elkaar met de naam van jouw kinderen erbij. Wil je alleen je eigen programma zien? Je kunt zelf kiezen welke programma’s je wel of niet ziet door simpelweg een vinkje aan of uit te zetten in de app.

 

Hoe regel ik dit?

Veel kan je als ouder zelf, sommige dingen moeten echt door de ledenadministratie van jouw vereniging gedaan worden. Uiteindelijk is alles afhankelijk van het mailadres dat je gebruikt voor de app. Hieronder een aantal scenario’s:

  • Mijn kind is jonger dan 16 en heeft geen eigen mailadres.

Gebruik voor de app jouw mailadres en laat datzelfde mailadres door de club als hoofdmailadres bij je kind én bij ‘ouder/verzorger 1’ opslaan. Je kan dan de app namens je kind beheren, zoals bijvoorbeeld het wijzigen van de spelersfoto van je kind.

  • Mijn kind is jonger dan 16 en heeft een eigen mailadres.

Je kind kan met zijn/haar eigen mailadres inloggen in de app. Het mailadres van het kind moet door de club als mailadres worden geregistreerd. Voor de ouder: Gebruik voor de app je eigen mailadres en laat jouw mailadres door de club bij je kind bij ‘ouder/verzorger 1’ opslaan. De ouder ziet alle gegevens van het kind in de app en kan deze beheren.

Voor beide situaties geldt: belangrijk dat het mailadres bij jouw vereniging goed in de administratie staat.

 

Veelgestelde vragen

We krijgen regelmatig vragen over de app. ‘Ik kan mijn kinderen niet in de app zien’ en ‘Ik ben teammanager van het team van mijn zoontje, hoe kan ik de app gebruiken?’ Maar ook van clubs: ‘Hoe moeten we de gegevens van ouders vastleggen in de administratie van de vereniging?’ We hebben een aantal vragen én antwoorden voor je op een rijtje gezet in ons Support Center. Hopelijk staat jouw vraag ertussen.