Heb je een vraag over de app? Wij helpen je verder!

We krijgen ontzettend veel vragen over de app. Om je zo goed mogelijk op weg te helpen, hebben we hier drie vragen en antwoorden onder elkaar gezet. Wellicht staat het antwoord op jouw vraag er ook tussen. Dan kun je snel weer in de app aan de slag.

Wil jij als ouder de gegevens van je kind, zoals bijvoorbeeld de spelersfoto, in de app aanpassen? Dat kan! Maar veel ouders geven bij ons aan dat dit niet lukt. Je dient dan het volgende te doen:

Als ouder kun jij hier zelf niks aan doen. De vereniging waar je kind lid van is, dient eea aan te passen. Neem in dit geval even contact op met je vereniging en geef aan dat ze jouw kind in het juiste bondsteam zetten. Als ouder is het vervolgens ook handig om het nieuwe team waar je kind voor uitkomt, als Favoriet te volgen in de app (en het oude team te ontvolgen).

Als kind onder 16 jaar mag je vanwege de AVG je persoonsgegevens in de app niet meer zelf wijzigen. Maar, je ouders mogen jouw gegevens, waaronder je spelersfoto, wel aanpassen. Vraag aan je ouders of ze (met hun eigen account) in de app jouw gegevens willen aanpassen. Belangrijk is wel dat het mailadres van je ouders ook bij jouw vereniging staat geregistreerd. Kunnen je ouders jouw gegevens nog niet wijzigen? Dan dienen je ouders contact op te nemen met je club met het verzoek dat de vereniging het oudermailadres registreert in de ledenadministratie. Zodra dat is gebeurd kunnen je ouders jouw persoonsgegevens aanpassen.

Is het niet veel leuker dat je vrienden, familie en fans van de club (iedereen) in de app kunnen zien in welk team jij zit? En dat je als Player of the Match verkozen kunt worden? Dit heeft allemaal te maken met je privacy-instellingen. Die staan standaard op ‘afgeschermd’. Dit betekent dat je naam en foto niet zichtbaar zijn op de website van je club en in de app. En dat je niet als Player of de Match gekozen kan worden. Je kunt in de app je privacy-instellingen je zichtbaarheid zelf wijzigen van afgeschermd naar ‘beperkt’ of ‘normaal’. Zodra je bent ingelogd in de app ga je naar Instellingen > Mijn persoonsgegevens > Zichtbaarheid. Check hier hier hoe dit er vervolgens uit ziet in de app.

Als teammanager kun jij hier wellicht niks aan doen. Jouw vereniging dient jou namelijk eerst als ‘TEAMMANAGER’ vast te leggen in de administratie. Want als dat is gebeurd, kun jij inloggen in de app en heb jij de rechten als teammanager. Neem in dit geval dus even contact op met je club met het verzoek dat ze jou als Teammanager registreren. Je kunt deze link meegeven aan de club. Wil je weten wat jij allemaal in de app kunt als teammanager? Check dan deze pagina voor voetbal en deze pagina voor korfbal, handbal, waterpolo, hockey (Belgie), basketbal en honk/softbal.